Min blikkenslager. Hvad en sælger!

Det hele startede med en utæt bruser hane, en af dem mixer typer med ingen markeringer eller tilgængelige forsegle kits fra min lokale hjem produkter butik. I 17 år siden vi havde bygget vores hjem, havde jeg ingen anledning til at kalde en blikkenslager indtil nu. Jeg åbnede de gule sider for at finde en kvalificeret, lokale VVS hus. Der var en hel række listet men en fangede min opmærksomhed lige bortrejst, ikke på grund af nogle fancy ad, men på grund af deres telefonnummer, som blev vist i en større skrifttype ved siden af deres relativt lille logo. Det læse 732-drop.

Jeg gjorde mit due diligence og kaldet tre VVS outfits, søger priser på mit behov for reparation. Det var endnu en gang tilbage til folk med den usædvanlige telefonnummer. De var dem, at jeg ville leje.

Blikkenslageren ankom tidligt næste morgen lige på tid. Han var lidt yngre end jeg havde forventet, men havde alt hvad han havde brug for, som han havde allerede fået oplyst af hjemmekontor med hensyn til arten af min reparation. Han var pæne, rene og venlige. Hans van havde deres nu velkendte logo og telefon nummer malet på siderne. Han havde også dem broderet på sin nye flotte overtræksdragt.

Han introducerede sig selv med et smil og et håndtryk som jeg inviterede ham i. Paul og jeg snakkede chit-bare et minut, som jeg pralede om min VVS dygtighed men relative manglende evne til at identificere de nødvendige dele. Han grinede og spurgte til opholdssted for problem brusebad hane. Jeg tilbød ham en kop kaffe, som han nådigt accepteret på vej op ad trappen, er så meget omhyggelig med ikke at bang sin værktøjskasse eller spilder kaffe. Jeg viste ham brusekabine og lad ham gå om hans forretning.

Paulus kom nedenunder ca. 20 minutter senere med den defekt, 17-årige dele i hånden. Han rakte mig også Tom dele container, så jeg ville vide hvad at bestille fra ham hvis vi havde behov for yderligere dele til de to andre vandhaner beliggende i andre badeværelserne. Han forklarede præcis, hvad han gjorde, og mindede mig om deres ubetingede to-års garanti. Jeg gerne underskrev hans arbejdsordre og rakte ham sin betaling. Han rystede min hånd og rakte mig et køleskab magnet samt flere visitkort. Han bad mig om at behage holde ham i tankerne for andre reparationer, der kan komme op så godt som hvis jeg ville passere hans visitkort til nogle af vores naboer. Med at, var han på vej.

Ingen kan lide at betale for hjem reparationer. Et par mennesker kan tackle job på deres egne, men de fleste vil kalde en ekspert. Paul er faktisk at ekspert. Han er også ganske sælger for sin virksomhed. Han gjorde alt rigtigt, herunder fastsættelse af min bruser problem. Jeg behøver aldrig at konsultere telefonbogen for en blikkenslager igen. Han er en imponerende ung mand og hans virksomhed bør være stolt af ham. I virkeligheden, er de!

Du ser, jeg kaldte deres kontor efter at han forlod for at rose denne unge blikkenslager på sin professionalisme og færdigheder. Jeg rapporteres til ejeren, at Paul var på tid og velforberedte. Han var pæn og ren, klædt i en virksomhed uniform. Jeg kommenterede hans håndtryk, venlighed, passe på naturen og varme smil. Jeg fortalte dette selskab ejer af hans medarbejderes kommanderende viden om projektet for hånden og hans gennemgang af de job og påmindelse om deres imponerende garanti. Paul gjort det nemt for mig at bestille ekstra dele uden at pådrage sig omkostningerne ved en anden servicekald og bad om henvisninger, før han forlod. Han var alt for godt, at de andre boliger i vores nabolag var ca samme alder.

Alt i alt en imponerende sælger… især for en blikkenslager!


Leave a Reply