før med Mazda 6

Til markedet uden for sit domæne i Japan produceret Mazda Mazda 626 familie bil. Det var baseret på Mazda Capella, som primært blev solgt i Japan. Dette nye køretøj erstattet 616/618 og RX-2 i 1979 og denne blev solgt indtil 2002. Hvad tog op i stedet for Mazda 626 var Mazda 6. I Asien, Australien, og i det sydlige Afrika, blev Mazda 626 solgt under navnet Ford Telstar.

Dette køretøj gjorde sin første offentlige optræden i 1979 som en baghjulstræk kompakt. Det havde en 75 HK 2.0 liters SOHC straight-4 G/MA motor, der havde bil magasiner sammenligne det med en BMW motor. Køretøjet legede en split-folde bagsædet, at øget lastekapacitet og fleksibilitet til det maksimale niveau. Dette køretøj er en top sælger siden sin produktion.

I år 1998, havde Mazda 626 været igennem en dramatisk ændring i sin helhed. Alle modeller havde enten en fem-hastighed manuel transmission eller en valgfri fire-trins automatgearkasse. Det havde en akselafstand, der blev udvidet til to inches og typen sedan havde 2.4 inches længere, og omkring en halv tomme bredere. Sammen med der kom V6 motor, der tog trækkraft kontrol og motor mobilisering til et andet niveau. Fra da af, havde ændringer været konstant gjort til Mazda 626 til yderligere at forbedre sin præstation og bruger appel.

Mazda 626 oplevede i 1999, en trippende af sit udstyr. Mazda faldt den base DX sedan og i stedet tilføjet en fire-cylindrede version af top-line ES, der fulgte med trimmet læder. For alle trim niveauer af Mazda 626 blev nøglefri adgang en standard variabel intermitterende vinduesviskere og en power-antenne. Det følgende år, havde dette køretøj en valgliste. Listen indeholdt front sideairbags og ABS. Fire-cylinder motoren fået fem hestekræfter mere. Alle trim niveauer afholdt bagsæde varmelegeme kanaler, og nogle af disse niveauer havde opvarmede spejle, selv om andre havde dette som en mulighed. Det sidste år for Mazda 626 kom i 2002 inden det var helt erstattet af den nye Mazda 6.

Samlet set afholdt Mazda 626 en rolig og raffineret holdning. Dens motor og blæst larmen var dæmpede godt. Det har en fast og absorberende ride kvalitet. Det holder en præcis styring og god bremsning. Det har store døråbninger, der giver mulighed for en nem indgang eller udgang. Det er en konkurrencedygtig køretøj, når du taler med hensyn til dets synlighed, kørsel, siddepladser og dens dashboardlayout. Dens interiør udstråler en smagfuld og underspillet look. Det har rummelige rum inden for dens dashboard og konsollen og dens kort lommer.

I en nøddeskal, lider Mazda 626 ganske af vejstøj og en lav ydeevne af dens automatgear. Dette er dog hurtigt spredt af sin V6 motor perfekt acceleration, kvalitet styring og håndtering og en fremragende byggekvalitet, at kun den Mazda 626 har at tilbyde.
 


Leave a Reply